Princeton Üniversitesi Edna Golandsky Taubman Sempozyumu | 1. Gün

Amerika’dayım! I’m in U.S!

Prof. Edna Golandsky tarafından, 2015 şubat’ında İzmir Adnan Saygun Müzik Festivali kapsamında İzmir’de yaptığı masterclass’ta her sene Princeton Üniversitesinde yaptığı büyük sempozyuma burslu olarak davet almıştım. Ben de seve seve katıldım!

When Prof. Edna Golandsky came to İzmir at February 2015, she invited me to the grand symposium which she organizes, at Princeton University, so I participated to the scholarship and got it!

Nassau Hall, 1756’da inşa edilerek üniversitenin en eski binası oluyor. Nassau Hall’s construction was finished at 1756, making it the oldest building of the University.

Şimdi biraz bu sempozyumdan bahsedeyim: Sempozyumun temeli “Taubman Yaklaşımı”. Taubman yaklaşımı, insan anatomisine dayalı bir şekilde enerjimizi piyanoyu çalarken mümkün olduğunca etkili ve tasarruflu kullanmamıza yardımcı oluyor. Sempozyumu düzenleyen “the Golandsky Institute” dört kurucu ve dünyanın dört bir yanından gelen geniş bir öğretmen kadrosundan oluşuyor (sevgili Deren Eryılmaz da Taubman yaklaşımının Türkiye’deki tek temsilcisi). Sempozyumda da bir hafta boyunca bu kurucu ve öğretmenlerden masterclass, seminer, hatta bireysel dersler alıyoruz. Sempozyum Temmuz 11-19 arası sürecek ve son gün bir parti ile bitecek.

Let me talk about this symposium: The symposium is all about “Taubman Approach”. Taubman approach is based on Human Anatomy and lets us use our energy much more efficiently while playing piano, which improves our performance. “the Golandsky Institute” organizes this symposium, and has a large group of teachers from all around the world. In the symposium, they give us lectures, master classes and even one-to-one lessons. The symposium starts today, 11th of July and ends at 19th with a big party.

Dün uzun bir yolculuktan sonra New York’tan Princeton’a geçtik ve kayıt, bilgilendirme vb. işlerle uğraştık. Bugün sempozyumun ilk günüydü ve kuruculardan Prof. Robert Durso’nun semineriyle başladı. Durso, seminerde Taubman yaklaşımının temel prensiplerinden ve bunların öneminden bahsetti.

Yesterday, after a long trip we arrived at Princeton. Today was the first day of the symposium and it started with Prof. Robert Durso’s introduction. Durso introduced us to Taubman Approach and talked about the basics and benefits.

Parmakları ve kolları yakından görmemiz için sahneye koyulan üç kamera, hem sağ ve soldaki ekranlara, hem de enstitünün internet sitesine canlı yayın yapıyor.

There are three cameras on stage to help us see the fingers and arms, and they also stream the masterclasses online. Öğleden sonra Edna Golandsky’nin masterclass’ı vardı. Masterclasslar aynı bireysel dersler gibi, farkı sahnede yapılıyor. Programa göre her gün masterclass’ta iki kişi çalıyor. Ben de salı günü çıkıyorum. Bugün Güney Kore’den gelen Jin Jeon Haydn’dan varyasyonlar çaldı.

In the afternoon there was Edna Golandsky’s masterclass. The only difference between masterclasses and one-to-one lessons is that masterclasses are made on stage. According to the schedule, I’m playing in masterclass on Tuesday. Today my friend Jin Jeon from Korea played Haydn’s Variations.

Akşam Edna Golandsky ile bireysel dersim vardı. Golansky benimle “Perception and Reality” (algılar ve gerçekler) ismi verilen bir teknik üzerine çalıştı. Bu tekniğin amacı piyano çalarken hissettiklerimiz ile gerçekte olanların arasındaki mesafeyi azaltarak farkındalığı yüksek bir performans elde etmek.

After that I had a lesson with Edna Golandsky. We studied on a technic called “Perception and Reality”. In this technic, you learn how to reduce the distance between how you feel and what’s going on, so you can understand what you’re doing, which will improve your performance.

Ilya Itin, Richardson Auditorium

Gece ise ünlü Rus piyanist Ilya Itin’in konseri vardı. Konserde Scriabin ve Rachmaninoff’u çok güzel bir biçimde seslendirdi. Ayrıca konserin bir özelliği de ses kayıt sisteminin eşsizliğiydi. Konser özel bir kayıt sistemiyle standartların çok çok üstündeki bir kaliteyle kaydedildi. Analog sesin doğallığını dijitale aktarmanın bir yolunu bulduğunu açıklayan ses mühendisi, konseri tam 6 mikrofon ile kaydettiğini de belirtti.

In the evening, famous Russian pianist Ilya Itin performed a concert at Richardson Auditorium. He played Scriabin and Rachmaninoff in a beautiful way. The concert was recorded in an advanced quality, which is almost 275 times better than a regular audio CD. The sound engineer said they succeeded to combine the naturality of analogue sound and wide capabilities of digital sound. There were also 6 microfones on stage to achieve this quality.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s